Berita Harian tadi ada beritahu yang Malaysia dan Indonesia sedia nak anjurkan Piala Dunia bersama pasnih macam yang pernah Jepun dan Korea Selatan buat pada Piala Dunia 2002 yang lepas. Bukan aku tak sokong ape yang negara kita dan Indonesia nak buat nih, tetapi aku rasa sepatutnya kita lebih fokus kepada prestasi pasukan bola sepak negara kita dulu yang terutamanya.


Kalo dah layak dapat nanti, aku risau pulak kalau kene kutuk yang negara kita harap dapat jadi penganjur je baru layak nak beraksi kat pentas Piala Dunia. Ye lah, kan kalau jadi tuan rumah bagi Piala Dunia ni secara automatik layak untuk beraksi di Piala Dunia. Aku sebenarnya harap sangat nak tengok pasukan negara kita ni layak secara usaha sendiri untuk Piala Dunia nih. Tak nak la dapat kelayakan secara automatik je. Takde feeling bagi aku.

Lagi satu, kementerian sepatutnya baiki mutu permainan pasukan negara kita terlebih dahulu. Bila corak permainan pasukan negara dah mantap, barulah kita memohon nak jadi penganjur. Jangan la mutu mainan macam jaguh kampung pon sibuk nak beraksi kat pentas piala dunia tuh. Malu kita kang. Jangan sampai semua pihak tertanya-tanya "dimana silap kita" nanti. hehe

Agaknya Malaysia dan Indonesia dah berani memohon hak penganjuran sebab rekod tuan rumah terkeluar pada peringkat awal dah dipecahkan oleh South Afrika ke?

p/s: cuma pendapat mrnamie. Jangan ambil serius k. Ambil iktibar je dibenarkan dalam blog ni. hehe